Me oltiin viime viikol ekologianleiril. Siel oli ihan kivaa.
Maanantaina me lähettii 9.20 turun saaristoo houtskarii leirikouluu. Matka kesti 3 tuntii mut se meni aika nopeesti ku me kuunneltii kokoaja musiikkii. Meijä piti majottuu kaks aina samaa huoneesee mut mä en halunnu nukkuu kenenkää kans ku mä tiesin et mua alkaa jossai vaihees ahistaa tosi paljo ja saattaan joutuu vaik paniikkii tai jotai ni mä en halunnu et sellast tapahtuu jonku tuntemattoman läsnäolles ku sit se ihmettelis kuitenki et mikä mul o., ni mä sain sitte oman huoneen.
Tiistaina me käytii jossai saares mikä oli bergham tai sit se oli sen veneen nimi...se kapu oli kuiva ku laiva korppu ja hirvee tiukkis. Siel saares oli lehmii ja mun luokkalaiset juoksi sinne aitaukse vieree ku eivät ois enne lehmää nähneet. (voi olla ettei ne ookkaa nähny niit enne.) Ne pelas hirveest korttii ja niit harmitti ku mä katoin pakoo ja ne ei voineet kattoo pussycat ballsii. Mitäs menivät syömää iltapalaa. Sit ne iski jotai paikallisii jätkii tien varrest mitkä tarjos shamppanjaa. Mä en menny ku mä en tykkää hörppii mitää tuntemattomien kans. Sit ne oli ilmesest saanu kutsun joittenki vantaan korsosta olleiden 6 luokkalaisten discoo mut jotku ei ollu halunnu päästää niit sisää ni ne tanssi sii ulkopuolel ja ne kaik jätkät oli tullu kattoo ja sit ne tytöt oli mulkoillu pahastee vaa sielt sisält.
Keskiviikkona meil oli vieraileva bilsaope joku lotta. Se oli niiiiin tylsä. Me alottettii aamul 9 aikaa joku kirjotus homma ja kiva siel sato vettä ku saavist kaatais ja siel oli miljoonittain hyttysii. 12 oli ruoka ja 122.30 jatkettii taas viitee asti ja vettä sato yhä. Me pelattii meduusa sotaa. Me löydettii pal simpukoi. Illal alko Big brother. Me kytättii sitä ja sit sen loputtuu me alettii kertoo sketsei. Reetta, Saana ja Teemu oli järkänny meil sellasen ja sorsapilli oli sanonu et me saadaa huutaa ja riehuu ja juosta ja hajottaa paikkoi nii pal ku halutaa. Ei ollu menny ku 5 minsaa ja jos sitäkää ni se juoksi portaat alas ja tuli huutaa et me ollaa ku joukko päiväkotilaisii et tääl o iha eläimelline meno.
Torstaina ku me lähettii meijä bussis haisi kebabpaska, ku jollai edellisel matkustajal oli tullu paskahätä eikä ollu osannu vetää sitä pönttöö. Me huudettii kuskil et  se ilmastointi pääl et me tukehdutaa tänne ja sit nää ei osannu avata sitä bussin kattoikkunaa. Mä jouduin avaa sen  niil. Ne ei ollu tottunu noihi vainion mettäbusseihi. Sit myöhemmi ne meni vetää sitä pönttöö mut sekää ei onnistunu enne ku nit oli siel jo jotai 4-6. Sit ku tultii lossille ni bussin peräpää tyhjeni alle minuutis.kaik juoksi sin kannel et ''aaahhh!!!raikast ilmaa!!'' kivaa siel istuu 3 tuntii paskahajuses bussis. Me naurettii sitä, et sillo ku bussi pysähtyy ni se lemppa lehahtaa sin etee ja sit ku se lähtee liikkeel ni se lehahtaa takas sinne taakse.
Opel meni taas hermo ku me naurettii ja melskattii siel kokoaja ja soitettii musiikkii koval ni se ttuli räyhää et se o julkine kulkuväline et siel o muitaki ihmisii ja niit ei ehkä kiinnosta kattoo meijä sikailuu ja kuunnella meijä järkkyi juttui.
Tän leirin jälkee o vieläki sellane olo et  mä haluisin vaihtaa amiksee ravintola-alal. Mut mä en tiiä et onks siel vapai paikkoi ollenkaa. Tai mä en periaattees ees usko et niit on. Mä oon miettiny et pitää ehkä kituu tää vuos tuol ja hakee keväällä amiksee. Mä oon päättäny et must tulee kokki ku mitää muuta mä en osaa nii hyvi ku tehä ruokaa ja se kiinnostaaki. Piirtääkki mä osaan tosi hyvin mut mä en tiiä mikä ammatti silt pohjalt kiinostas tai mitä niit es ois ja se tuntuu et se v aatis mult liikaa ku sen kuvan pitäs olla valmis aina jonain tiettynä päivänä.