Minä en ymmärrä miksi faija ei voi olla onnellinen minun puolestani, kun pääsin turkuun steiner lukioon opiskelemaan. Se vaan huutaa, että me joudutaan myymään koko talo ja kaikki. Jos jotain joudutaan myymään jonkin asian takia niin se on hänen. Ja mitä se niistä lainoistakin jaksaa huutaa se ne on ottanut, että voi ostaa vanhoja paskoja autoja, joihin uppoaa vielä entistäkin enemmän rahaa. Kerrankin tiedän mitä haluan, mutta sitten tulee jokin tollanen ja alkaa mesoomaan omasta nuoruudestaan. Nyt ei enää eletä niinkuin 70 luvulla.
Minua ärsyttää, kun viimeiseen 5 vuoteen kaikki on mennyt päin persettä ja sitten tulee yksikin iloinen asia ja se täytyy polkea maahan heti. Faija on hirveän itsekäs, kun ei suostu siihen, että minä saisin muuttaa turkuun, vaan sanoo, että pilaan hänen viimeisetkin mahdollisuutensa yrittämiseen... Sehän on ollut työtön jo monta vuotta ja eikä töistä ole mitään pientä viriä edes! Se ei edes hae töitä ahkerasti ja silti kehtaa lähteä minulle huutamaan. Kun minä edes yritän tehdä jotain tulevaisuuteni eteen.
Se jaksaa vaahdota myös siitä, että miksi hain turkuun. ''Sellaiseen tuppukylään, eihän siellä ole edes ratikoita!''  ''Helsingissä on sentään niitä mikset sä hakenut sinne!?'' Se vaan ei ymmärrä sitä, että siellä minulla ei olisi mitään ja turussa minulla olisi jo ystäviä...Enkä minä viihdy helsingissä...Siellä alkaa ahdistaa...
Nytkin ahdistaa kyllä jo ihan tarpeeksi ja alkaa olemaan sellainen olo, että pitäisi mennä johonkin osastolle rauhottumaan. En minä kestä vieläkään sitä, että minulle huudetaan. Kaikki muukin ahdistaa jo ihan tarpeeksi ja hakkaa päälle, että ei tuollaisia tarvittaisi enää tähän kasan päälle. Ei ole kiva katsoa vierestä, kun toisten elämä rullaa eteenpäin ja niille sattuu kaikenlaista ja ovat iloisia, kun ne näkevät joka päivä kavereitaan ja nauravat ja tekevät kaikkea kivaa yhdessä. Itse näkee kavereitaan kerran kuussa ja jos silloinkaan ja mitään kivaa ei koskaan tapahdu. Minä tiedän, että tämä kuulostaa tosi ärsyttävältä jauhaa tällaista, mutta se vaan auttaa hieman.

Tekisi mieli polttaa tämä koko paska maailma poroksi! Raha hallitsee sitä ja ihmisistä on tullut hirveän itsekkäitä ja kokoajan joku valehtelee ja esittää kaveria , mutta lopuksi puukottaa selkään. Ihmisistä on myös tullut hirveän tyhmiä. Jotenkin kyllä tuntuu siltä, että tämä ihmiskunta tuhoaa itseitsensä omilla myrkyillään. Kokoajan kehitellään entistä tehokkaampia aseita ja ydinvoimaloita rakennetaan lisää. Nytkin jos suomessa räjähtää yksi ydinvoimala muutkin posahtavat siinä ketjussa ja suomesta jää jäljelle pelkkä monttu. Vaikka kyllähän sitä sähköä tarvitaan, mutta jotain puhtaampaa keinoa voisi käyttää.